Korisni Saveti za Selidbu

crni pas jazavicar u kutiji

Selidba može biti uzbudljivo vreme za promene, a može i biti jedno od najstresnijih iskusatva u životu. Bez obzira na to kako se osećate u vezi sa selidbom, korišćenje promišljenog plana i strateških saveta za selidbu može pomoći da se dan ili dani pre i posle prođu mnogo lakše. 

Najbolji savet za selidbu: budite spremni!

Selidba postaje lakše i manje stresno iskustvo kada se dobro unapred pripremite. 

Ako se suočavate sa selidbom, najbolje je strateški i metodički proći kroz dom i pripremiti sve za dan selidbe. Koristeći savete u nastavku teksta možete pripremiti svoj budžet, organizovati i vešto spakovati stvari i time smanjiti glavobolju i stres na dan selidbe.

Otarasite se nepotrebnih stvari

Najbolji način da se rešite nepotrebnih stvari je tokom selidbe. Zašto? Zato što već prolazite kroz svaki pojedinačni predmet tokom pakovanja te možete lako sortirati predmete prema onome što vam je potrebno i što želite da zadržite ili poklonite/prodate.

Postoje velike prednosti da se otarasite neželjenih predmeta pre same selidbe. Imaćete manje stvari za pakovanje i prenošenje na novu lokaciju, a time i manje stvari za otpakivanje i manje razmišljanja gde staviti te stvari.

Ne ograničavajte se samo na uklanjanje manjih predmeta. Selidba je savršeno vreme da se rešite velikih komada nameštaja koji se neće najbolje uklopiti u Vaš novi dom.

Držite sva dokumenta na jednom mestu

Iako Vam većina dokumenata neće biti potrebna tokom selidbe, a možda ni nedeljama posle, ipak je bitno da znate gde se nalaze. Nemojte ih pakovati u kutiju koju ćete kasnije negde zaturiti. Neka Vam budu negde u blizini, na bezbednom mestu. Ukoliko unajmljujete profesionalce da obave selidbu, najbolje je da dokumenta sami prenesete. Tako smanjujete rizik od gubljenja ili oštećenja bitnih dokumenata.

Počnite sa pakovanjem na vreme

Ukoliko se ne selite na frku i zapravo imate vremena do selidbe, nemojte čekati poslednji momenat za pripremu. Selidba je često stresna situacija čak i kad ste dobro organizovani. Da biste smanjili stres tokom selidbe, počnite sa pakovanjem i organizacijom na vreme. Iskoristite vreme da soritirate stvari, a zatim ih temeljno i sistematično spakujete.

Unajmite kamion za selidbu

Ukoliko se sami selite, postoje brojni načini da olakšate sebi proces selidbe i mentalno i fizički. Umesto što ćete više puta prenositi nameštaj komad po komad automobilom, nekad je isplatljivije unajmiti kamion da biste preneli sve odjednom. Ovakav potez će Vam uštedeti vreme a verovatno i novac. 

Iskoristite odgovarajuće kutije i označite ih

Ukoliko želite da uštedite na selidbi iskoristite stare kutije koje su Vam skupljale prašinu, ili pozajmite kutije od prijatelja ili komšija. Oni koji su se selili više puta će Vam reći da nije najpametnije da ubacujete stvari u najbliže kutije bez nekog reda. Morate obratiti pažnju i na težinu predmeta, da kutija ne bi pukla prilikom selidbe.

Teške stvari je najbolje pakovati u više manjih kutija, dok lagane stvari možete pakovati u veće kutije. Ponekad je dobro dodatno osigurati kutije selotejp trakom ili nečim sličnim.

Nakon što ste spakovali stavri u kutije, pametno je označiti te kutije da znate šta se u njima nalazi kada budete morali da ih otpakujete. Na primer, nekad nije dovoljno na kutiji napisati samo “kuhinja” jer u toj kutiji može biti samo escajg ili čaše, ili čak nešto treće, te se trudite da uključite što više detalja u označavanju kutija. 

Sačuvajte osnovne stvari za kraj

Pakovanje stvari koje svakodnevno koristite je najbolje ostaviti za kraj. Neće biti prijatno ako morate da prepakujete neke stvari ponovo. Na primer, hoćete da se otuširate pred polazak a spakovali sve peškire i šampone.

Time što ste osnovne stvari spakovali na kraju osiguravate da će Vam u novom domu ono najosnovnije biti na dohvat ruke i spremno za brzo raspakivanje i korišćenje.

Pakujte sobu po sobu

Može delovati primamljivo, posebno ako ste puni energije i osećate se produktivno, da sve spakujete u jednom dahu. Ovo bi bila greška. Najstresniji deo selidbe je količina stvari koje treba da se sortiraju i spakuju. Možda Vam deluje kao da ne posedujete mnogo stvari i mislite da sve možete spakovati u jednom danu, ali ovo se često ispostavi kao netačno. Zato je najpametnije krenuti sa pakovanjem sobe po sobe, počevši od predmeta koje najmanje koristite. 

Napišite listu za selidbu

Lista za selidbu će Vam služiti kao podsetnik za svaki zadatak koji se mora ispuniti da bi selidba bila uspešna. Takođe će Vam pomoći oko cele organizacije. Prilikom selidbe postoji previše promenljivih delova koji je mogu učiniti stresnom: priprema, pakovanje, prevoz…

Lista treba da sadrži:

  • Akcije vezane za samu selidbu: unajmljivanje prevoza, kutija i potrebnog pribora
  • Akcije vezane za novi dom: čišćenje, renoviranje…
  • Akcije vezane za pakovanje: priprema, sortiranje…
  • Lista stvari potrebnih za nov dom
  • Akcije vezane za stari dom: čišćenje, popravke…

Od pomoći bi bilo i da se napravi lista stvari koje selite, kao što je nameštaj, tehnika, rasveta, itd. Tako ćete biti sigurni da niste ništa zaboravili.

Završna reč

Kao i kod većine velikih poduhvata, jedini način da se prođe kroz to je da se razdvoji na manje delove kojima se može lako upravljati. Planiranje Vaše selidbe, budžetiranje i sistematično pakovanje će doprineti minimizaciji haosa i stresa koji prate proces selidbe.

Želite da prijavite Vašu firmu?

Popunite upitnik na sledećoj strani